چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟ - سایت تفریحی بیا تو تفریح

چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟

چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟ 

همۀ افراد از دلگیر بودن غروب های جمعه تعریف می‌کنند. به راستی چرا بعد از ظهر روز جمعه برای همۀ دلگیر و غمگین کننده هست. حالِ بد, اول هفته و آخرهفته و وسط هفته نمی‌شناسد: وقتی حال بد هست, بد هست! شادترین آهنگ جهان را هم بشنوید, گریه می‌کنید: چون از درون وضعیت خراب هست و این به گفته مشهور جنگولک بازی‌ها! نمی تواند ویرانه درون‌تان را آباد کند. حوصله خودتان را هم ندارید.

 

اکنون همه ی بیایند و بگویند:« مفید باش», « قوی باش», « اتفاقی نیفتاده», «به بدترش فکر کن», «هنوز سلامتی, برو خدا رو شکر کن» و… هزار و یک جمله مثلاً امیدوارکننده دیگر که بدتر حرص‌تان را درمی‌آورند! میخواهید سر به دیوار بکوبید و فقط صدای بقیه را نشنوید. حق هم دارید: چون دیگران فقط کنار گود ایستاده‌اند و شما در بطن ماجرا هستید.

 

پس با همۀ این توضیح‌, فقط و فقط خودتان هستید که میتوانید دست به زانوی‌تان بزنید و بلند شوید. برای اینکه حال‌تان تغییر کند, باید چه کار کنید؟ به گفته خارجی‌ها, برای تغییر مودتان, چه راهکارهایی را بلد هستید؟ حتماً راه‌هایی را آزمون کرده‌اید, اما بد نیست این راهکارها را هم, با هم بازبینی کنیم.

 

حال‌مان دگرگون میشود؟

یک پیغام یا تماس تلفنی بدون پاسخ, یک کلمه یا جمله دل‌شکن, بدقولی, سؤال یا سؤال‌های بدون پاسخ, یک خواهش ساده بدون پاسخ, هدیه‌ای که باید خریده می‌شد و نشد و… بنابراین هزار و یک علت برای تغییر حال روانی ما وجود دارد: همینطور بگیرید از دلخوری‌های ساده‌ای که احتمالاً با یک دقت ساده‌تر برطرف میشدند

 

تا رویدادها بزرگ‌تری که میتواند مشکلات جدی روانپزشکی در ما ایجاد کند. بنابراین حال و روز هیچ آدم سالمی بی‌علت به هم نمی‌ریزد! حتماً اتفاقی افتاده که آدمی که تا یک ساعت پیش مفید و خوش بوده اکنون به اتاقش پناه میبرد و در را روی خودش می‌بندد.

 

برای دلخوری‌مان چه کار کنیم؟

همۀ ما ادعای شعور و فرهنگ داریم. همۀ ما به زبان میگوییم:« اگر از ما انتقاد کنند, نمی‌رنجیم!» اما این حقیقت ندارد! افراد از اینکه مشکل رفتاری‌شان را به انها گوشزد کنید حتماً خواهند رنجید و در برابر شما جبهه میگیرند, اما اگر شخصی را پیدا کردید که توانستید مراتب اعتراض‌تان را خیلی متمدنانه به او بگویید

 

و او بشنود و توضیح بدهد و واکنش عجیبی نشان ندهد, حتماً این کار را انجام دهید. تلفن را بردارید و خیلی آسان درمورد موضوعی که شما را غمگین کرده, با طرف مقابل گفتگو کنید.فرقی هم ندارد این شخص والدین, خواهر یا برادر, همکلاسی, دوست, نامزد یا همکار شماست. رفتار غلط متعلق به هر کسی که باشد,

 

باید درمورد آن توضیح داده و معذرت‌خواهی کند, اما اگر نمیتوانید,اکنون یا اینکه نمیخواهید یا جراتش را ندارید, مطمئن باشید در همان حال میمانید و حال‌تان بد و بدتر خواهد شد. اما یادتان باشد, لحظه‌هایی که شما در رنج و عذاب بوده و دلخور هستید, طرف مقابل, شما را نمی بیند و چه بسا که در حال خوشگذرانی هست!

 

۱: از منزل بیرون بزنید

با اینکه منزل, برای اغلب ما امن‌ترین مکان دنیاست, اما گاهی در و دیوار همین مکان امن,روی دل‌مان آوارمی‌شود. انگار که دیوارها روی قلب‌مان آوار فرو‌ریخته‌اند. پس, از منزل بیرون بزنید. بهتر هست بدون قرار گذاشتن با کسی این کار را انجام دهید. اصلا مهم نیست هدف و مسیر مشخصی داشته باشید. فقط همین که بیرون بروید و در خیابان‌های شهر قدم بزنید, کافی هست.

 

اگر مکان سرسبزی مثل پارک نزدیک شماست, می توانید بخشی از این مسیر را در فضای سبز قدم بزنید. کوشش کنید حتماً بخشی از مسیر را زیر نور آفتاب قدم بزنید. نور آفتاب انرژی‌بخش هست. همین که از منزل بیرون بروید, انگار از مشکل‌ فاصله گرفته‌اید و از نمای دورتری به آن نگاه می‌کنید. برای حل آن نیز میتوانید به فکرهای بهتری برسید.

 

۲: موسیقی گوش کنید

در سکوت مطلق, هجوم افکار اکثر هست: اگرچه گاهی فکر کردن در سکوت مناسب هست. دراین شرایط, حتماً موسیقی گوش کنید. نوع موسیقی بستگی به حال‌تان دارد. ممکن هست حتی در تمام طول مسیر فقط به یک آهنگ گوش بدهید: اصلا مهم نیست. به موسیقی‌ای‌ گوش کنید که آرام‌تان می‌کند.از گریه نترسید. معذب نشوید که دیگران شما را حین گریستن میبینند. آسان باشید.

 

۳: برای خودتان چیزی نخرید

احتمالاً برای تغییر روحیه, حتی خرید یک بستنی ساده مفید باشد. خریدن اینجور موارد مساله‌ای نیست. به این علت که چیزی برای شما به یادگار نمی ماند, اما از خریدن چیزهایی که ماندگارند و برای شما باقی می‌مثل, امتناع کنید. به این علت که با هر زمان مشاهده شیء موردنظر, یاد حال بدتان خواهید افتاد. پس کوشش کنید در حال بد, دست به خرید نزنید.

 

۴:ورزش کنید

درهر پارک بزرگ و کوچک کنار منزل, وسایلی برای ورزش وجود دارد. خودتان را به‌دست یکی ازاین بازی‌ها بسپارید. اگر حتی در مسیر به زمین بازی بچه‌ها برخوردید, حتماً داخل شوید و خودتان را به‌دست بازی‌های کودکانه مثل تاب‌بازی, سرسره و الاکلنگ بسپارید. مطمئن باشید حال‌تان دگرگون خواهد شد.

 

۵:یک کار مفید انجام دهید

یک گلدان بخرید و آن را در پارک بکارید. ساندویچ بخرید و به کودک نیازمندی که سر راه‌تان می بینید, بدهید. به یک نفر در خیابان کمک کنید. برای عزیزی هدیه بخرید و برای او بیاورید. هر کاری که حس می‌کنید حال خوبی در شما ایجاد می‌کند, انجام دهید.

 

۶: تلفن‌تان را خاموش نکنید

در این شرایط اولین واکنش شمار زیادی از ما, به‌ویژه بانو‌ها, قطع رابطه هست. تلفن همراه را خاموش نکنید. این وضعیت غیرعادی, استرس و پریشانی شما را اکثر خواهد کرد, اما کوشش کنید تا حد ممکن به آن سر نزنید و چشم براه نباشید. بسیار کار سختی هست, اما به نتیجه مفید آن فکر کنید تا بتوانید! گرچه که در این شرایط ضرورتی ندارد به تلفن هر کسی هم پاسخ بدهید.

 

 

نوشته چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟ اولین بار در سایت تفریحی و سرگرمی پارس ناز. پدیدار شد.

دانستنی ها

منتشر شده در:سایت تفریحی بیا تو تفریح

چرا غروب های جمعه برایمان دلگیر است؟
Rate this post
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.


مدیر سایت بیا تو تفریح


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =